تفاوت پکیج و آبگرمکن فرق مقایسه

 

تفاوت پکیج و آبگرمکن چیست؟ شاید برای برخی این سوال پیش بیاید که فرق اصلی پکیج و آبگرمکن در چه مواردی است؟ مقایسه پکیج و آبگرمکن می تواند کمک فراوانی برای خرید بهتر تجهیزات گرمایشی مورد نیاز ساختمان کند.
 گرما یا حرارت (Heat) نوعی انرژی است و دما معیاری برای نمایش این گرما و حرارت را به ما می باشد. پکیج و آبگرمکن از سری دستگاه هایی هستند که برای برای گرم کردن آب منازل استفاده می شوند. این دستگاه ها حرارت و انرژی حاصل از سوختن سوخت یا گرم شدن المنت های برقی را به آب منتقل می کنند. به کمک این دستگاه ها می توانید در مواقع لزوم، دمای آب مصرفی را بالا ببرید.
عملکرد این دستگاه ها به این صورت می باشد که آب سرد از طریق لوله ورودی وارد آن ها می شود. بر اثر سوختن مواد آتشگیر ، گرما از طریق کویل های فلزی به آب داخل این کویل ها منتقل می شود. بنابراین آب داخل مخزن و یا کویل های این وسایل گرم شده و به سمت لوله های خروجی از دستگاه برای استفاده در ساختمان هدایت می شود.

 

فرق پکیج و آبگرمکن

یک تفاوت عمده در پکیج و آبگرمکن، این است که پکیج هم به عنوان آبگرمکن و هم به عنوان بخاری کارایی دارد. یعنی همزمان هم آب گرم مصرفی ساختمان را تامین می کند و هم آب گرم سیستم های گرمایشی ساختمان نظیر رادیاتور، حوله خشک کن ها، داکت اسپلیت ها، فن کویل ها و سیستم های گرمایش از کف را فراهم می آورد. بنابراین با وجود پکیج در واحد، دیگر نیازی به سیستم های موتورخانه برای ساختمان وجود ندارد.

 

پکیج یا آبگرمکن

پکیج ها معمولا فضای کمتری می گیرند. این دستگاه ها اکسیژن زیادی برای سوختن گاز مصرف می کنند، بنابراین برای فضاهای زیر ۶۰ متر مربع استفاده از این دستگاه ها مجاز نمی باشد.
همچنین باید در نظر داشت پکیج ها برای ارسال آب گرم به سیستم های گرمایشی، داخل خود پمپ برقی دارند. بنابراین استفاده از پکیج ها برای مناطقی که قطعی برق زیاد و خاموشی های مکرری دارند، توصیه نمی شود. عامل دیگر در انتخاب پکیج، نوع آب منطقه می باشد. در مناطقی که آب آن دارای املاح معدنی زیادی می باشد، مقدار رسوب گذاری آب در لوله ها و کویل های دستگاه زیاد می شود و باید سرویس دوره ای منظمی داشته باشد.
پکیج ها مشکل موتورخانه ها را کمتر کرده و فضاهای بزرگ موتورخانه را به فضاهای کوچکتری تبدیل کرده اند. به این ترتیب هزینه های نصب و راه اندازی موتورخانه را برای ساختمان ها کم می کند. همچنین با حذف موتورخانه، سیستم های گرمایش واحد ها مستقل شده و نیازی به لوله کشی های گرمایشی سراسری در ساختمان نیست.

 

پس به طور خلاصه تفاوت پکیج و آبگرمکن به این صورت دسته بندی می شود.

  • پکیج ها دستگاه های جدید تری نسبت به آبگرمکن ها هستند.
  • پکیج ها برخلاف آبگرمکن ها نیاز به برق دارند.
  • با خرید آبگرمکن، برای گرمایش خانه حتما نیاز به موتورخانه و یا بخاری خواهید داشت.
  • پکیج ها گرانتر از آبگرمکن ها هستند.
  • پکیج ها آب گرم رادیاتور، داکت اسپلیت، فن کویل و سیستم های گرمایش از کف را تامین می کنند.
  • برای واحد های کمتر از ۶۰ متر، خرید پکیج توصیه نمی شود.
  • پکیج ها سیستم گرمایش واحد را مستقل کرده و دیگر نیاز به لوله کشی های آب گرم کلی ساختمان جهت گرمایش از موتورخانه نیست.
  • آبگرمکن ها ساختار ساده تری دارند. در حالی که پکیج ها به دلیل وجود قطعات الکترونیکی، پیچیده تر هستند.
از بهترین پکیج های موجود در بازار می توان به پکیج ۲۰۰۰ اشاره کرد. این پکیج ها قابلیت اتصال به انواع رادیاتور پنلی و یا رادیاتور پره ای و سایر تجهیزات را دارند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان جهت خرید بهترین تجهیزات سرمایشی و گرمایشی ساختمانی می توانید از طریق شبکه های اجتماعی و یا تماس تلفنی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *