چرا کولر آبی خنک نمی کند؟

چرا کولر آبی خنک نمی کند؟ چرا کولر آبی کاریی لازم را ندارد؟ این سوالات با گرم تر شدن تدریجی هوا در فصل تابستان ممکن است ذهن بسیاری از افراد را درگیر کند. از آنجا که کشور ما در منطقه ای گرم و کویری واقع شده، در برخی از مناطق ممکن است گرمای تابستان طاقت فرسا باشد. بهترین راهکار برای این مواقع، استفاده از کولر گازی و یا کولر آبی می باشد.(تفاوت کولر آبی و کولر گازی را بخوانید!) در کشور ما از سابق کولر های آبی رواج زیادی داشته اند. این سیستم های ساده برای تهویه و خنک کاری، ممکن است گاهی مشکلاتی نیز به وجود بیاورد. اگر این سیستم ها خوب کار نکند، موجب بروز مشکلاتی خواهد شد.
در این مقاله به بررسی برخی از علل خوب کار نکردن کولر های آبی خواهیم پرداخت.

کولر آبی فرسوده و پر مصرف
علت خوب کار نکردن کولر آبی

اساس کار کولر آبی، مایع مبرد آن، یعنی آب می باشد. اصلی ترین ایراد های کولر آبی در سیستم آب رسانی آن می باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

  • کم بودن آب کولر
    در صورتی که کف کولر آب کافی وجود نداشته باشد، پمپ کولر نمی تواند آب را به روی پوشال ها ارسال کند. علت های این کم آبی می تواند مشکل در سیستم شناور کولر باشد. از دیگر عواملی که ممکن است در این سیستم آب رسانی مشکل ایجاد کند موارد زیر است.
  • پاره یا سوراخ بودن لوله های پمپ به پوشال
  •  خرابی شناور
  • مشکل در ارسال آب به کولر(شیر و شلنگ ها)
  • مشکل در اتصالات برقی پمپ (کلید کولر تا خود پمپ)
  • خرابی واتر پمپ کولر
    از مشکلات آبی کولر که بگذریم، به بحث پوشال کولر می رسیم. پوشال کولر باید کاملا اندازه دریچه کولر باشد و نو و تازه باشد. پوشال های کهنه همچنین ممکن است دارای قارچ و باکتری باشن و هوای داخل خانه را آلوده و بد بو کنند. پس سایر مشکلات کولر آبی به این صورت است.
  • کهنه بودن پوشال های کولر
  • تنظیم نبودن سوراخ های بالای دریچه و نرسیدن آب به تمام نقاط پوشال
    مشکل بعدی در زمینه دینام (موتور کولر) و تسمه آن است. باید مطمئن باشید که تسمه اندازه ست. تسمه خیلی شل یا خیلی سفت به کولر آسیب می زند. از سالم بودن موتور کولر در هر دو دور کند و تند مطمئن شوید. ادامه مشکلات به این شرح است.
  • شل و سفت بودن بیش از حد تسمه
  • مشکل در موتور کولر در دور تند و کند
  • متناسب نبودن توان کولر با فضای خانه
  • کانال کشی های طولانی
  • نصب کولر آبی در فضای بسته
  • قرارگیری کولر آبی بدون سایبان و زیر نور مستقیم آفتاب
  • عدم جریان هوای مناسب اطراف کولر

    ظرفیت کولر آبی

    برای کولر آبی باید به ظرفیت آن و متراژ محیط توجه داشت. برای فضای تا ۶۰ متر کولر ۳۵۰۰ ، برای فضای تا ۱۰۰ متر کولر ۵۵۰۰۰ و برای فضای تا ۱۵۰ متر کولر ۷۰۰۰ پاسخگو می باشد.
    همچنین باید توجه داشت اساس کار کولر آبی بر اساس تبخیر آب می باشد. نصب کولر در فضای بسته موجب دم کردن فضا و عدم تهویه مناسب می شود.(بر خلاف کولر گازی و اسپلیت که باید فضا بسته باشد و رطوبت را جذب می کند)

    مشکل اصلی کولر آبی

    در پاسخ به سوال ” چرا کولر آبی خنک نمی کند؟” در آخر سر به مشکل اصلی این کولر ها می رسیم. رطوبت مشکل اصلی کولر آبی است. در محیط های مرطوب، تبخیر آب از روی پوشال ها به خوبی انجام نمی شود و تهویه به خوبی ضورت نمی گیرد. به همین دلیل است که استفاده از کولر آبی در مناطق شرجی مثل شمال و یا جنوب کشور امکان پذیر نمی باشد. متاسفانه اخیرا با تغییر اقلیم ها و تغییرات آب و هوایی، دمای هوا و میزان رطوبت در هوا بسیار افزایش یافته است. همانطور که امسا در تهران و شهر های بزرگ نیز شاهد بودیم، میزان رطوبت به حدی بود که کولر آبی اصلا پاسخگو نبود. در این مواقع بهترین کار، تغییر تجهیزات تهویه مطبوع خانه و خرید کولر گازی می باشد.

    فروشگاه یار تجهیز مفتخر است انواع کولر گازی و داکت اسپلیت های با گارانتی کامل شرکتی و بدون گارانتی را با بهترین قیمت به بازار عرضه کند. این کولر ها با فناوری اینورتر و بسیار کم مصرف بوده و فضایی خنک با درصد رطوبت مناسب برای محیط ایجاد می کند و به معنای واقعی محیط را مطبوع می کند. جهت خرید کولر گازی عمده (خرید به قیمت عمده) از کولر گازی جی پلاس ، کولر گازی ایران رادیاتور ، کولر گازی وستن ایر ، کولر گازی گرین یا کولر گازی ایوولی از طریق شبکه های اجتماعی و یا تماس تلفنی با کارشناسان ما تماس حاصل بفرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *